Saturday, April 25, 2009

shopping...

arini ari sabtu...pkul 8 tlaki g tok bali ado bot smpai..alhamdulilah he much better.aku duk pikir nk buat gapo arini..sblm bby bgun aku cepat2 jemur kain nati bila bby bgun susoh aku nk buat kijo.pg ni aku xprepare bfast pun so minum air milo cicoh biskut yah.then cuci kain lagi untuk jemur mlm nati,sbb lps ni aku plan nk g umah mummy n nk g d aura salon rmbut nk cuci rambut..on the way umah mummy breti "pasar seringgit"nk beli kuih akok tp blum siap lg..so aku tnya si kakak nk mkn apa dia oyk nk mkn roti canai segera hok dalm peti umah mum..lega aku sbb xpayah breti mano2 doh..lgipun susoh nk singgah mano2 bby ado.smpai umah mummy aku goreng roti canai then mkn dengn susu ..SEdap!!!mummy pun nk ikut g D aura dio nk ptg+cuci rambut...D aura antara salon yang bagus kat kb ni.ak x biaso tempat lain...sebulan skali aku g cuci rmbut situ sedap urutan dio.5minit dduk dlm salon adleen minta nk B*R*K...PANAS HATI AKU!!!patut aku bsyukur sbb dia oyk klu tak buatnyo dio berok dlm sluar malu aku...blk dr salon...adleen nk potong rmbut jugok so aku suh kak nita potong rmabut depan tu pun kena caj rm5..

ak n sha k Kb mall kononnyo window shopping semata2...tp lain pulak yang jd aku SHopping!!!!kat reject shop je...ade brg baru..mmg lamo doh xshopping..asyik duk shopping brg anok yah.this is my turn...cari sluar pendek untuk eddy(tlaki) xde saiz la pulok..after shopping aku g minum kat KOPITIAM HAYAKI...aku order mee kari sha order french toast ni mmg fav kitorang..ANAK2?hehehhhee aku tggal kat bbik mummy.....sorry yek,mummy nk release tension kejap..

after mgrib...aku n anok2 blk umah...eddy kluar ngan kawan nk g tgk bola screen besar kat stadium kelantan vs selangor final...so lagi skali aku xpayoh masok..hehee..adleen dah mkn siap2 kat umah mummy tok..adleen duk nyanyi lagu yang bbik ajar ptg td versi indon.hahahahh! balonku ada lima ,rupa-rupa warnanya,hijau kuning kelabu,murah muda dan biru,meletus warna hijau,POW!hatiku sangat kacau,ku pegang erat-erat........ni la lagu yg dio blaja ptg td.si bby pulok klu dduk ngan aku mesti dia xnak minum susu botol....kesian ..aku cuma takut bby xkenyang sbb susuku kurang..adleen still sibuk ngan colouring book...asyik duk sharp color yah xdok kijo lain..every week beli color last skali aku beli hok plg muroh...siap ngan komplen bkpo xkluar warna...hehheheh ! siye la pulok aku...beg berat mengalahkan beg budok sek.rendah.semua dio nk bwok...ak siye k dio beg berat tp dio pulok maroh. bru 4 thun kindergarden tp kecek mcm budok darjah 1....apa2 pun mummy tetap proud ngan kakak sbb kakak very helpful even smtime u make my temperature up...

arini adleen komplen bkpo aku x jangok xpkai lipstik mcm mummy tok..hehhe..."kakak bilo besar nati nk jd mcm mummy tok,pkai lipstik,kasut tinngi,baju cantik2,g salon,pakai merah kat pipi!!!"mmg aku ni simple sangat...oklah bby dah nagis...smbung lg...

No comments:

Post a Comment